FINAŁ W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE INFORMATYCZNYM „PING „

SUKCES TROJE UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY AWANSOWAŁO DO FINAŁÓW OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU INFORMATYCZNEGO „PING” ORGANIZOWANEGO przez Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie są to:

  1. Jakub Marć z klasy 4AT;
  2. Marcin Lipa z klasy 4AT;
  3. Damian Przybyła z klasy 4AT;

Po sześciu trudnych etapach eliminacji do finałów awansowało tylko 28 uczniów z całej Polski w tym aż troje uczniów z naszej szkoły. Finały odbędą się w dniach 23 -24 kwiecień na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie na wydzielę Informatyki na zwycięzców oprócz licznych nagród czeka indeks na ta uczelnie.

Na wyróżnienie zasługuje wynik uczniów z klas PIERWSZYCH I DRUGICH NASZEJ SZKOŁY którzy aż w liczbie 11 uczniów awansowali do półfinałów ale z powodów regulaminowych nie mogli wźiąś udziału w finale. Wynik te bardzo dobrze rokuje na przyszły rok kiedy będą w klasie trzeciej i będą mogli uczestniczyć w finale.

 W tegorocznej edycji konkursu brało udział 154 uczniów ze szkół z całej Polski.

Konkurs „PING” organizuje i przeprowadza Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Główną nagrodą oprócz nagród rzeczowych jest indeks na pierwszy rok studiów dowolnego kierunku na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie,

Celem konkursu jest:

Popularyzacja wiedzy o nowoczesnych technikach informatycznych.

Kształtowanie samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy.

Stworzenie warunków efektywnego współzawodnictwa młodzieży uzdolnionej.
Motywowanie uczniów do samokształcenia i twórczego rozwiązywania problemów.

Konkurs rozgrywany jest w 3 etapach:

(a) I etap – internetowy (rozgrywany zdalnie) – składa się z 7 etapów.

(b) II etap( półfinał) – internetowy (rozgrywany zdalnie)
(c) III etap – finał rozgrywany w miejscu wskazanym przez Organizatora z obowiązkowym osobistym uczestnictwem zawodników.

Etap trzeci (finał) konkursu odbywa się w siedzibie Organizatora i bezwarunkowo wymaga osobistego stawiennictwa uczestników. W etapie tym Organizator udostępni własną infrastrukturę techniczną niezbędną do pisania, uruchamiania i testowania tworzonego przez uczestników kodu, zastrzegając jednocześnie, że jedynym dostępnym środowiskiem pracy programisty będzie MS Visual Studio 2008, a rozwiązania zadań będą musiały być zakodowane w języku programowania C/C++ lub C#.

Gratulujemy laureatom osiągnięcia tak wysokich wyników i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych edycjach  tego konkursu.

Szczegóły konkursu na stronie: http://www.wiping.pl/