PROJEKTY- ZWOLNIENI Z TEORII

Po raz pierwszy w tym roku uczniowie naszej szkoły brali udział w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii  , realizując własne projekty społeczne.   Zwolnieni z Teorii powstali jako odpowiedź na brak praktycznych kompetencji u młodych ludzi wchodzących na rynek pracy. W badaniach pracodawcy wskazują, że brakującymi a pożądanymi umiejętnościami są mi.in. praca w zespole czy skuteczna komunikacja.  Podczas udziału w programie uczestnicy mają za zadanie trenować te umiejętności, robiąc w rzeczywistości swój projekt społeczny , ucząc się działać w praktyce i działać na rzecz innych. Zwolnieni z Teorii to platforma dla studentów i licealistów do tworzenia własnych projektów społecznych. Opiekunami projektów w szkole były Pani Małgorzata Burdzy i Pani Agnieszka Dudziak .W naszej szkole realizowaliśmy 8 projektów.

Przedstawiamy  założenia:

ZALOGUJ SIĘ  Wyjście z pomocną dłonią do osób starszych, którzy chcieli się dowiedzieć i poznać właściwości i możliwości smartfonów .Połączenie pokoleń i przedstawienie najmłodszym jak można aktywnie spędzić czas bez nadużywania smartfonów. Nasze zadania realizowaliśmy w różnych instytucjach ,szkołach i wszędzie tam gdzie zaistniała potrzeba.

Liczba uzyskanych punktów  4687

 

  1. Daniel Popiela III ET
  2. Julia Pietrucha I BLO
  3. Wiktoria Pilch I BLO
  4. Julia Wyszyńska I BLO
  5. Katarzyna Nalepa I BLO
  6. Aleksandra Sternik I CLO
  7. Sylwia Szydłowska I CLO
  8. Gabriela Zbaraza I CLO
  9. Julia Bystrek I CLO
  10. Julita Majka I CLO

PINK GLASSES Główna inicjatywa problemu społecznego :sprawić aby ludzie mieli lepsze nastawienie do życia i byli bardziej pozytywni na codzień.

Liczba uzyskanych punktów  2128

  1. Aleksandra Olechowska I BLO
  2. Magdalena Zbaraza I BLO
  3. Zuzanna Pluta I BLO
  4. Martyna Burdzy I BLO
  5. Aleksandra Grdeń I BLO
  6. Monika Curyło I BLO
  7. Karol Gacoń I BLO
  8. Krystian Kupiec I BLO
  9. Katarzyna Gawryś I CLO
  10. Julia Kaczor I BLO

(ZA)POZNANI Z CHOROBAMI Główna inicjatywa problemu społecznego :Projekt miał na celu zapoznanie  dorosłych oraz młodzież z przyczynami, rodzajami i profilaktyką związaną z chorobami cywilizacyjnymi.

Liczba uzyskanych punktów  1678

  1. Martyna Stasiak I ALP
  2. Daniel Jędrzejczyk IVCT
  3. Kinga Kędzior IIBLO
  4. Julia Pieniążek IBLP
  5. Krzysztof Ligęzka IET

Zwolnieni z Teorii – projekty opiekun Agnieszka Dudziak

1.SocieTy

Celem projektu było podjęcie działań, które miały przynieść polepszenie jakości życia psychicznego młodzieży w przedziale wiekowym od 7 klasy szkoły podstawowej do klas maturalnych. Młodzież prowadziła zajęcia i warsztaty, których celem była pomoc przy samoakceptacji, poprawy relacji międzyludzkich oraz agresji.

Zdobyte punkty: 3924

Członkowie zespołu:

Paulina Augustyn – II a LO

Karolina Moskal – II a LO

Jakub Różański – II a LO

Magdalena Tylec – II a LO

Gabriela Wal – II a LO

Michalina Strzałka – I c G

Michelle Zuba – I b G

Maksymilian Przybyło – II a T

  1. Zostań przy życiu

Celem projektu było nauczanie udzielania pierwszej pomocy i przełamaniu strachu, który przy tym towarzyszy oraz rozpoznawaniu objawów chorób cywilizacyjnych we wczesnej fazie rozwoju. Projekt skierowany był do młodzieży i osób dorosłych.

Zdobyte punkty: 3780

Członkowie zespołu:

Nikola Mika – I c L p

Anna Michoń – I c L p

Martyna Zima – I c L p

Aleksandra Łętek – I c L p

3.FirstAIDkid

Celem projektu było nauczanie udzielania pierwszej pomocy i ratowania życia ludzkiego. Projekt skierowany był głównie do dzieci z klas I – III, ale szkoły podstawowe prosiły o nietypowe lekcje również w klasach starszych. Szczególne zainteresowanie wzbudzały wspólne zajęcia ze Strażą Pożarną.

Zdobyte punkty:3130

Członkowie zespołu:

Magdalena Ciołkosz – I d L p

Justyna Hadała – I d L p

Amelia Kasprzyk – obecnie uczennica II LO ( u nas I d L p)

Dominika Kalita – I d L p

Juli Rakowska – I d L p

Weronika Szczędor – I d L p

  1. Projekt Nerve

Celem projektu było szerzenie samodzielności wśród dzieci i młodzieży oraz ukazanie, że warto być spontanicznym. Autorki projektu podejmowały szereg działań, widocznych również na terenie naszej szkoły( np. wieczory filmowe)

Zdobyte punkty: 2148

Członkowie zespołu:

Klaudia Cielak – II c LO

Julia Białek – II c LO

Marcelina Michnik – II c LO

Izabela Łoch – II c LO

Magdalena Perz – II c LO

Patrycja Wojnar – II c LO

  1. High Five z Seniorem

Celem projektu było wsparcie osób starszych, by poczuły one wsparcie młodszych oraz to, że mimo podeszłego wieku, poczucia osamotnienia są potrzebni i możemy się wiele od nich nauczyć.

Zdobyte punkty: 1900

Członkowie zespołu:

Nikola Chęciek – III b LO

Julia Kucharska – III b LO

Wiktoria Madejska – III b LO

Paulina Szewc – III b LO

Gabriela Wojtaszek – III b LO

Sylwia Zima – III b LO