PÓŁFINAŁ W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE INFORMATYCZNYM „PING”
SUKCES 10 UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY AWANSOWAŁO DO PÓŁFINAŁÓW OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU INFORMATYCZNEGO „PING” ORGANIZOWANEGO przez Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie są to:
- Jakub Stelmach z klasy 4AT 13,4 pkt
- Damian Kurek z klasy 4AT 12,8 pkt;
- Patryk Lesiak z klasy 4AT 10,2 pkt
- Damian Figura z klasy 3BT 9,9 pkt;
- Aleksander Stanoch z klasy 3AT 8,7 pkt
- Kamil Gowin z klasy 4AT 8,6 pkt.
- Krystian Madej z klasy 3AT 8,6 pkt
- Juliusz Czechura z klasy 3AT 8,1 pkt
- Dominik Mosoń z klasy 4AT 8,0 pkt
- Jakub Stanula-Kaczka z klasy 2BT 7,pkt
Po pięciu etapach trudnych eliminacji do półfinałów awansowało tylko 16 uczniów z całej Polski w tym aż dziesięcioro uczniów z naszej szkoły. Na wyróżnienie zasługuje wynik uczniów z klas DRUGICH NASZEJ SZKOŁY.
W tegorocznej edycji konkursu brało udział tylko 51 uczniów ze szkół z całej Polski. Ze względu na trudność zadań większość podała się po drugim zadaniu, tym bardziej cieszy iż aż czworo uczniów z klas drugich przeszła do półfinałów, to dobrze wróży na przyszłość.
Konkurs „PING” organizuje i przeprowadza Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Główną nagrodą oprócz nagród rzeczowych jest indeks na pierwszy rok studiów dowolnego kierunku na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie,
Celem konkursu jest:
Popularyzacja wiedzy o nowoczesnych technikach informatycznych.
Kształtowanie samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy.
Stworzenie warunków efektywnego współzawodnictwa młodzieży uzdolnionej.
Motywowanie uczniów do samokształcenia i twórczego rozwiązywania problemów.
Konkurs rozgrywany jest w 3 etapach:
(a) I etap – internetowy (rozgrywany zdalnie) – składa się z 7 etapów.
(b) II etap( półfinał) – internetowy (rozgrywany zdalnie)
(c) III etap – finał rozgrywany w miejscu wskazanym przez Organizatora z obowiązkowym osobistym uczestnictwem zawodników.
Etap trzeci (finał) konkursu odbywa się w siedzibie Organizatora i bezwarunkowo wymaga osobistego stawiennictwa uczestników. W etapie tym Organizator udostępni własną infrastrukturę techniczną niezbędną do pisania, uruchamiania i testowania tworzonego przez uczestników kodu, zastrzegając jednocześnie, że jedynym dostępnym środowiskiem pracy programisty będzie MS Visual Studio 2008, a rozwiązania zadań będą musiały być zakodowane w języku programowania C/C++ lub C#, python.
Gratulujemy laureatom osiągnięcia tak wysokich wyników i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych edycjach tego konkursu.
Szczegóły konkursu na stronie: http://www.wiping.pl/
Uczniów do konkursu przygotowywali: Kliś Krzysztof, Mateusz Kukuła