PÓŁFINAŁ W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE INFORMATYCZNYM „PING”


SUKCES 10 UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY AWANSOWAŁO DO PÓŁFINAŁÓW OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU INFORMATYCZNEGO „PING” ORGANIZOWANEGO przez Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie są to:

  1. Jakub Stelmach z klasy 4AT 13,4 pkt
  2. Damian Kurek z klasy 4AT 12,8 pkt;
  3. Patryk Lesiak z klasy 4AT 10,2 pkt
  4. Damian Figura z klasy 3BT 9,9 pkt;
  5. Aleksander Stanoch z klasy 3AT 8,7 pkt
  6. Kamil Gowin z klasy 4AT 8,6 pkt.
  7. Krystian Madej z klasy 3AT 8,6 pkt
  8. Juliusz Czechura z klasy 3AT 8,1 pkt
  9. Dominik Mosoń z klasy 4AT 8,0 pkt
  10. Jakub Stanula-Kaczka z klasy 2BT 7,pkt

Po pięciu etapach trudnych eliminacji do półfinałów awansowało tylko 16 uczniów z całej Polski w tym aż dziesięcioro uczniów z naszej szkoły. Na wyróżnienie zasługuje wynik uczniów z klas DRUGICH NASZEJ SZKOŁY.

 W tegorocznej edycji konkursu brało udział tylko 51 uczniów ze szkół z całej Polski. Ze względu na trudność zadań większość podała się po drugim zadaniu, tym bardziej cieszy iż aż czworo uczniów z klas drugich przeszła do półfinałów, to dobrze wróży na przyszłość.

Konkurs „PING” organizuje i przeprowadza Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Główną nagrodą oprócz nagród rzeczowych jest indeks na pierwszy rok studiów dowolnego kierunku na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie,

Celem konkursu jest:

Popularyzacja wiedzy o nowoczesnych technikach informatycznych.

Kształtowanie samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy.

Stworzenie warunków efektywnego współzawodnictwa młodzieży uzdolnionej.
Motywowanie uczniów do samokształcenia i twórczego rozwiązywania problemów.

Konkurs rozgrywany jest w 3 etapach:

(a) I etap – internetowy (rozgrywany zdalnie) – składa się z 7 etapów.

(b) II etap( półfinał) – internetowy (rozgrywany zdalnie)
(c) III etap – finał rozgrywany w miejscu wskazanym przez Organizatora z obowiązkowym osobistym uczestnictwem zawodników.

Etap trzeci (finał) konkursu odbywa się w siedzibie Organizatora i bezwarunkowo wymaga osobistego stawiennictwa uczestników. W etapie tym Organizator udostępni własną infrastrukturę techniczną niezbędną do pisania, uruchamiania i testowania tworzonego przez uczestników kodu, zastrzegając jednocześnie, że jedynym dostępnym środowiskiem pracy programisty będzie MS Visual Studio 2008, a rozwiązania zadań będą musiały być zakodowane w języku programowania C/C++ lub C#, python.

Gratulujemy laureatom osiągnięcia tak wysokich wyników i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych edycjach  tego konkursu.

Szczegóły konkursu na stronie: http://www.wiping.pl/

Uczniów do konkursu przygotowywali: Kliś Krzysztof, Mateusz Kukuła