PÓŁFINAŁ W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE INFORMATYCZNYM „PING

PÓŁFINAŁ W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE INFORMATYCZNYM „PING

SIEDMIU UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY AWANSOWAŁO DO PÓŁFINAŁÓW OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU INFORMATYCZNEGO „PING” ORGANIZOWANEGO przez Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie są to:

  1. Karol Bystrek z klasy 4AT 9 pkt
  2. Jakub Porzuczek z klasy 4AT 9 pkt;
  3. Wiktor Zięba z klasy 4AT 8,40 pkt
  4. Tomasz Kułak z klasy 2AT 7,50 pkt
  5. Konrad Konior z klasy 2AT 7,10 pkt
  6. Sebastian Kloc z klasy 4ATP 6,8 pkt;
  7. Kacper Bielawa z klasy 2BT 6 pkt;

Protokół z posiedzenia komisji organizacyjnej konkursu PING: http://www.wiping.pl/wp-content/uploads/11_protokol_I_etap.pdf

Po pięciu trudnych etapach eliminacji do półfinałów awansowało tylko 15 uczniów z całej Polski w tym aż siedmiu uczniów z naszej szkoły.

 W tegorocznej edycji konkursu brało udział tylko 128 uczniów ze szkół z całej Polski. W gronie półfinalistów warto podkreślić iż mamy trzech uczniów z drugich klas.

Konkurs „PING” organizuje i przeprowadza Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Główną nagrodą oprócz nagród rzeczowych jest indeks na pierwszy rok studiów dowolnego kierunku na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie,

Celem konkursu jest:

Popularyzacja wiedzy o nowoczesnych technikach informatycznych.

Kształtowanie samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy.

Stworzenie warunków efektywnego współzawodnictwa młodzieży uzdolnionej.
Motywowanie uczniów do samokształcenia i twórczego rozwiązywania problemów.

Konkurs rozgrywany jest w 3 etapach:

(a) I etap – internetowy (rozgrywany zdalnie) – składa się z 7 etapów.

(b) II etap( półfinał) – internetowy (rozgrywany zdalnie)
(c) III etap – finał rozgrywany w miejscu wskazanym przez Organizatora z obowiązkowym osobistym uczestnictwem zawodników.

Etap trzeci (finał) konkursu odbywa się w siedzibie Organizatora i bezwarunkowo wymaga osobistego stawiennictwa uczestników. W etapie tym Organizator udostępni własną infrastrukturę techniczną niezbędną do pisania, uruchamiania i testowania tworzonego przez uczestników kodu, zastrzegając jednocześnie, że jedynym dostępnym środowiskiem pracy programisty będzie MS Visual Studio 2008, a rozwiązania zadań będą musiały być zakodowane w języku programowania C/C++ lub C#, python.

Gratulujemy laureatom osiągnięcia tak wysokich wyników i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych edycjach  tego konkursu.

Szczegóły konkursu na stronie: http://www.wiping.pl/

Uczniów do konkursu przygotowywali: Kliś Krzysztof, Mateusz Kukuła