FINAŁ W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE INFORMATYCZNYM „PING”

FINAŁ W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE INFORMATYCZNYM „PING”

SUKCES  UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY . CZTERECH UCZNIÓW AWANSOWAŁO DO FINAŁÓW OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU INFORMATYCZNEGO „PING” ORGANIZOWANEGO przez Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie są to:

  1. Karol Bystrek z klasy 4AT 9 pkt
  2. Tomasz Kułak z klasy 2AT 8 pkt
  3. Jakub Porzuczek z klasy 4AT 9 pkt
  4. Wikto Zięba z klasy 4AT 9 pkt

Po siedmiu trudnych etapach eliminacji do finałów awansowało tylko 11 uczniów z całej Polski w tym  aż czworo uczniów z naszej szkoły. Finały odbędą się w kwietniu 2023 na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie na Wydziale Informatyki ,a na zwycięzców oprócz licznych nagród czeka indeks na tą uczelnie.

Warto podkreślić osiągnięcie Tomasza Kułaka który jest drugim uczniem w historii tego konkursu któremu udało się awansować do finału będąc dopiero w klasie drugiej.

Konkurs „PING” organizuje i przeprowadza Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Główną nagrodą oprócz nagród rzeczowych jest indeks na pierwszy rok studiów dowolnego kierunku na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie,

Celem konkursu jest:

Popularyzacja wiedzy o nowoczesnych technikach informatycznych.

Kształtowanie samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy.

Stworzenie warunków efektywnego współzawodnictwa młodzieży uzdolnionej.
Motywowanie uczniów do samokształcenia i twórczego rozwiązywania problemów.
Konkurs rozgrywany jest w 3 etapach:

(a) I etap – internetowy (rozgrywany zdalnie) – składa się z 7 etapów.

(b) II etap( półfinał) – internetowy (rozgrywany zdalnie)
(c) III etap – finał rozgrywany w miejscu wskazanym przez Organizatora z obowiązkowym osobistym uczestnictwem zawodników.

Etap trzeci (finał) konkursu odbywa się w siedzibie Organizatora i bezwarunkowo wymaga osobistego stawiennictwa uczestników. W etapie tym Organizator udostępni własną infrastrukturę techniczną niezbędną do pisania, uruchamiania i testowania tworzonego przez uczestników kodu, zastrzegając jednocześnie, że jedynym dostępnym środowiskiem pracy programisty będzie MS Visual Studio 2020, a rozwiązania zadań będą musiały być zakodowane w języku programowania C/C++ lub C#. lub Python

Gratulujemy laureatom osiągnięcia tak wysokich wyników i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych edycjach  tego konkursu.

Szczegóły konkursu na stronie: http://www.wiping.pl/