GRUDZIEŃ MIESIĄCEM SUKCESÓW INFORMATYKÓW Z KWIATKA

PO TRZECIEJ RUNDZIE PIERWSZEGO ETAPU OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU INFORMATYCZNEGO „PING” ORGANIZOWANEGO przez Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie nasi informatycy nadal są nie do pokanania zajmując:

  • Konrad Piękoś z klasy 4AT – miejsce pierwsze;
  • Michał Kutrzeba z klasy 4AT – miejsce pierwsze;
  • Damian Łączak z klasy 3BT– miejsce pierwsze;;
  • Mateusz Ocytko z klasy 2AT – miejsce dwudzieste czwarte;

Trójka z wymienionych uczniów zdobyła maksymalną ilość punktów, nie kwestionowanym liderem jest Konrad Piękoś z klasy 4AT (zdobyte miejsca zależą od czasu wykonania zadania). Niespodziewanie dobrze spisuje się uczeń z klasy 2AT Mateusz Ocytko, który rozwiązując zadania z 2 i 3 etapu na maksymalną ilość punktów awansował na 24 pozycje oraz Damian Łączak z klasy 3BT który awansował na 1 pozycje. W konkursie bierze udział 157 uczniów ze szkół z całej Polski. Pierwsze miejsce po trzech rundach zajmuje 23 uczniów w tym jest trójka z naszej szkoły.

Konkurs „PING” organizuje i przeprowadza Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Główną nagrodą oprócz nagród rzeczowych jest indeks na pierwszy rok studiów dowolnego kierunku na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie,

Celem konkursu jest:

Popularyzacja wiedzy o nowoczesnych technikach informatycznych.

Kształtowanie samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy.

Stworzenie warunków efektywnego współzawodnictwa młodzieży uzdolnionej.
Motywowanie uczniów do samokształcenia i twórczego rozwiązywania problemów.

Konkurs rozgrywany jest w 3 etapach:

(a) I etap – internetowy (rozgrywany zdalnie) – składa się z 4 etapów.

(b) II etap – internetowy (rozgrywany zdalnie)
(c) III etap – finał rozgrywany w miejscu wskazanym przez Organizatora z obowiązkowym osobistym uczestnictwem zawodników.

Do drugiego etapu konkursu dopuszcza się tych uczestników etapu pierwszego, którzy pomyślnie przeszli procedurę weryfikacji tożsamości i miejsca pobierania nauki, (szczegółowo opisaną na stronie internetowej konkursu) oraz uzyskali w etapie pierwszym liczbę punktów równą lub większą niż 70% maksymalnej. Etap drugi rozgrywany jest zdalnie.

Etap trzeci (finał) konkursu odbywa się w siedzibie Organizatora i bezwarunkowo wymaga osobistego stawiennictwa uczestników. W etapie tym Organizator udostępni własną infrastrukturę techniczną niezbędną do pisania, uruchamiania i testowania tworzonego przez uczestników kodu, zastrzegając jednocześnie, że jedynym dostępnym środowiskiem pracy programisty będzie MS Visual Studio 2008, a rozwiązania zadań będą musiały być zakodowane w języku programowania C/C++ lub C#.

Gratulujemy laureatom osiągnięcia tak wysokich wyników i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych edycjach  tego konkursu.

Szczegóły konkursu na stronie: http://www.spoj.pl/WIPING/

Szczegółowe wyniki poniżej:

wyniki3 etap