PÓŁFINAŁ W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE INFORMATYCZNYM „PING”
SUKCES 6 UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY AWANSOWAŁO DO PÓŁFINAŁÓW OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU INFORMATYCZNEGO „PING” ORGANIZOWANEGO przez Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie zajmując:
- Konrad Piękoś z klasy 4AT – miejsce pierwsze- zdobył maksymalną liczbę punktów- 28 pkt;
- Michał Kutrzeba z klasy 4AT – miejsce 18 – 26,20 pkt;
- Damian Łączak z klasy 3BT– miejsce 19 – 25,20 pkt;
- Paweł Wójcik z klasy 4AT – miejsce 32 – 20,60 pkt.;
- Mateusz Ocytko z klasy 2AT – miejsce 33 – 20,50 pkt;
- Mateusz Misiak z klasy 4AT– miejsce 39 – 16,70 pkt;
Po siedmiu etapach trudnych eliminacji do półfinałów awansowało 45 uczniów z całej Polski w tym aż sześciu uczniów z naszej szkoły. Nie kwestionowanym liderem od początku konkursu był Konrad Piękoś z klasy 4AT który zdobył pierwsze miejsce. Również fenomenalnie dobrze spisuje się uczeń z klasy 2AT Mateusz Ocytko, oraz Damian Łączak z klasy 3BT którzy nie ustępuje uczniom z klasy czwartej. W konkursie brało udział 187 uczniów ze szkół z całej Polski.
Konkurs „PING” organizuje i przeprowadza Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Główną nagrodą oprócz nagród rzeczowych jest indeks na pierwszy rok studiów dowolnego kierunku na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie,
Celem konkursu jest:
Popularyzacja wiedzy o nowoczesnych technikach informatycznych.
Kształtowanie samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy.
Stworzenie warunków efektywnego współzawodnictwa młodzieży uzdolnionej.
Motywowanie uczniów do samokształcenia i twórczego rozwiązywania problemów.
Konkurs rozgrywany jest w 3 etapach:
(a) I etap – internetowy (rozgrywany zdalnie) – składa się z 7 etapów.
(b) II etap( półfinał) – internetowy (rozgrywany zdalnie)
(c) III etap – finał rozgrywany w miejscu wskazanym przez Organizatora z obowiązkowym osobistym uczestnictwem zawodników.
Do drugiego etapu konkursu dopuszcza się tych uczestników etapu pierwszego, którzy pomyślnie przeszli procedurę weryfikacji tożsamości i miejsca pobierania nauki, (szczegółowo opisaną na stronie internetowej konkursu) oraz uzyskali w etapie pierwszym liczbę punktów równą lub większą niż 14 punktów. Etap drugi rozgrywany jest zdalnie.
Etap trzeci (finał) konkursu odbywa się w siedzibie Organizatora i bezwarunkowo wymaga osobistego stawiennictwa uczestników. W etapie tym Organizator udostępni własną infrastrukturę techniczną niezbędną do pisania, uruchamiania i testowania tworzonego przez uczestników kodu, zastrzegając jednocześnie, że jedynym dostępnym środowiskiem pracy programisty będzie MS Visual Studio 2008, a rozwiązania zadań będą musiały być zakodowane w języku programowania C/C++ lub C#.
Gratulujemy laureatom osiągnięcia tak wysokich wyników i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych edycjach tego konkursu.
Szczegóły konkursu na stronie: http://www.spoj.pl/WIPING/
Szczegółowe wyniki poniżej: